Tuesday 5 February 2013

Tengah siapkan cerpen

Salam,

Bidang penulisan memang bidang yang aku amat minat. Waktu sekolah menengah dulu aku rajin masuk pertandingan Essei dan pernah menang beberapa kali. Waktu tu aku kat SMK Bandar Bintulu.

Tetapi cuma bakat tu yang tak digilap. Bila dah remaja minat tu dah bertukar gediks nak carik boipren... hasil tulisan tu jatuh atas surat cinta sajalah alamatnya. Ye lah waktu tu mana ada handphone...facebook bagai nak meluahkan perasaan... apa lagi nak dgr pasal internet... 

Rasanya lepas frust bercinta aku telah mengarang sebuah cerpen yang lahir dari sanubari aku. Boleh refer kat entri ni -> Suratan Takdir .


Ada juga beberapa kali aku cuba menulis cerpen tapi tak sempat nak habiskan sebab tak ada idea... memang bidang penulisan ni memerlukan ketenangan dan hasil dari jiwa itu sendiri. Kalau waktu idea datang mencurah-curah setiap saat apa yang aku lakukan akan terbayang plot cerita tersebut.

Sekarang ni aku tengah nak siapkan satu cerpen yang idea tiba-tiba datang mencurah. Tetapi disebabkan kekangang masa aku mengambil masa yang agak lama sedangkan plot-plot cerita itu sudah terbayang-bayang. 

Insya Allah jika cerpen dah siap akan dikongsikan bersama di sini. Agak-agak kalau aku nak buat novel laku tak?? ha ha ha berangan mesti ada kan?? Mana tau satu hari nanti aku akan jadi novelis yang berjaya? Insya Allah...

 

No comments:

Post a Comment