Thursday 16 May 2013

Laman Rumahku

Salam,

Hari khamis yang ceria Insya Allah. Nak cerita pasal laman rumah yang sekangkang kera ni. Dah mati kutu dah nak buat apa. Tanam pokok..pokok mati. Nak buat lanskap upah orang nak kena guna uang... dah nama pun upah kan??? Kalau ikutkan hati nak simen jek semua... he he he boleh gelak je lahh... alangkah bagus kalau gelak tu keluar uang jugak.... 

Nak tanam pokok bunga... orang kata sebab tangan "panas"..sebab tu pokok tak menjadik. Ayoo... macam Fantastic Four plak boleh kuar api kat tangan ye. Satu-satunya tumbuhan yang hidup atas laman aku ni adalah pokok serai. Itupun bukan aku yang tanam, Mak aku yang tanam. See..Mak aku tanam pokok memang menjadik. Aku tanam memang pokok pitam semuanya. Boleh refer gambar-gambar tu.. tinggal pasu bunga je yang ada. Bunga-bunga tu beria aku beli masa Pesta Flora tahun lepas. Tapi tak sampai sebulan nko bunganya layu di tasik madu. Yang ajaibnya... rumput tumbuh bukan main segar-bugar lagi. 

 Pasu-pasu yang dah tumbuh rumput he he dan 
pokok serai yang mak aku tanam. Time ni laman baru lepas potong rumput nampaklah kemas sikit. Kalau time malas nak panggil bangla potong tu memang jadi kebun rumput. Tahap boleh panggil lembu & kambing untuk meragut kaedahnya he he he. 


Nampaknya kena carik uang nak simen laman ni... senang tak payah nak pikir-pikir nak potong rumput...nak sapu daun kering... nak itu..nak ini... Harap-harap moga dapatlah rezki terpijak or jongkong mas jatuh dari langit heh heh heh... mana tau ada orang campak dari kapal terbang .. rumah aku kan dekat KLIA..so hari-hari kapal terbang lalu atas kepala... 


Cita-cita aku sebenarnya nak simenkan semua laman aku ni letak "tile" dan bubuh satu gazebo kayu jati (perghhhh) untuk santai-santai minum petang sambil tengok kapal terbang lalu... ha ha verangan lah sangattttt!!!!! Dah dah pergi tanam pokok sana.....

No comments:

Post a Comment