Tuesday 28 May 2013

Tragedi Gawai 2013

Salam,

Berita mutakhir diterima di FB ada sebuah bot ekspress karam yang sarat dengan penumpang sempena cuti Hari Gawai yang akan bermula 30hb ni. Dianggarkan ada 100 orang penumpang semasa kejadian berlaku. Ini yang aku baca update dari FB member yg kat sana. 

Bot ni sebenarnya dalam perjalan dari Bakun-Belaga-Kapit. Selalunya dalam musim perayaan macam ni bot ekspress akan fully loaded dengan penumpang sebab ini saja perhubungan yang cepat or maybe satu-satunya kemudahan yang ada. :( Sedih mengenangkan nasib keluarga yang menanti kepulangan orang-orang yang tersayang.

Setakat ni belum ada angka rasmi mangsa-mangsa yang terlibat. Sama-sama kita doakan mereka selamat walaupun kebanyakkan mereka bukanlah sebangsa dan seagama kita tapi mereka tetap hamba Allah di muka bumi ini. 


 Gambar ni aku copy dari salah sorang FB frens kepada fren aku yg drang share... 


  Inilah bot ekspress yang dilaporkan karam. Bot sarat dengan penumpang dan ketika kejadian diberitakan arus sungai memang deras. Buat pengetahuan semua, bot macam ni tak ada life jacket untuk para penumpang. Jadi bayangkan warga emas, anak-anak kecil .. Ya Allah...sedih aku nak fikirkan semua ni.

Nanti kalau ada update aku akan laporkan kat sini. Tadi tanya adik dia pun cakap masih samar-samar lagi.

No comments:

Post a Comment